Bli en vinnare i stenhård konkurrens

Välkommen på seminarier och tennis i Båstad

Internet och sociala medier har helt förändrat köpprocessen inom business-to-business. Idag gör kunden en stor del av köpprocessen på egen hand, därför är det viktigt att styra upplevelsen som kunder från den första, digitala kontakten till den fysiska leveransen. Kom och lär dig mer på sommarens seminarier, ett med fokus på digital marknadsföring, ett med fokus på att stärka varumärket. Efter seminarium och lunch bjuder vi på tennis på centercourten i Båstad.

ericsson open tennis

Digitaldagen

Hur blir ett hundra år gammalt industriföretag digitalt? Vad kan automatisering göra och hur ska du ställa dig till artificiell och virtuell verklighet? Under Digitaldagen får du koll på hur du kan skapa affärsnytta genom att utnyttja digitala kanaler och funktioner på ett smart sätt.

Torsdag 20 juli

Plats: Båstad biograf
Tid: Frukost 8.00 – 8.30
Seminarium: 8.30 – ca 12.00, följt av lunch och tennis

Digital affärsnytta i praktiken

Marianne Sernevi, VD på Skånska Energi berättar om hur en smart webbsida kopplad till digital annonsering driver affärer i den tuffa energibranschen.
Fredrik André, global marknadschef på Medius, berättar vad som krävs för att få full affärsnytta av marketing automation.

Två perspektiv på marketing automation

Marketing automation är ett högaktuellt ämne, men vad är det och vad händer? Två av Sveriges ledande experter på området ger dig insikt i hur du skapar personliga kundupplevelser baserat på kunddata och hur du kommer igång med marketing automation utan att behöva investera miljoner.
Hampus Persson, Sales Executive & David Buö, Solution Architect, Episerver
Anders Frankel, VD, Apsis
Lars Nilsson, Head of International Key Account Team, Apsis

Virtual Reality och Augmented Reality – snart “Your Reality”?

Michael Harboe, fd digital marknadschef på FOSS och Jabra, ger dig inspiration och insikt i möjligheterna att skapa unika kundupplevelser med VR och AR. Du får prova den senaste tekniken och få en föraning om vad som väntar runt hörnet.
Michael Harboe, CEO, Virsabo

Bli kanalsmart

Adwords, affiliate, native advertising, programmatic och datadriven marknadsföring – många begrepp surrar i luften och det gäller att veta vad man ska göra var, hur och när. Här får du handfasta råd om hur du kan använda respektive kanal mest effektivt.
Joakim Ebstein, Digital Marketing Specialist, Webbyrån Petra


Varumärkesdagen

Vad driver försäljning och vad bygger varumärke? Är det någon skillnad, egentligen? Hur vet man att ett varumärke är starkt? Vad kan ett starkt varumärke göra och för vem?
Under Varumärkesdagen får du tankeväckande insikter i vad som driver företagsvärde, beslut och försäljning från några av Nordens ledande varumärkesexperter.

Torsdag 27 juli

Plats: Båstad biograf
Tid: Frukost 8.00 – 8.30
Seminarium: 8.30 – ca 12.00, följt av lunch och tennis

The reputation of the world’s most prestigous brand

Som professor i strategisk varumärkesutveckling har Mats Urde arbetat med Nobelstiftelserna och forskat kring Nobelprisets rykte över tid.
Mats Urde, Associate Professor, Strategic Brand Management
Lund University School of Economics and Management

Hur du förändrar beteende

Mycket händer i Helsingborg. De senaste åren har staden utsetts till Årets Employer Branding-kommun, Sveriges IT-kommun, Årets Tillväxtkommun och har fått den högsta poängen någonsin i kvalitetsmätningen Kommunkompassen. Micco berättar om hur du förändrar uppfattningar och beteenden, oavsett om du marknadsför en stad, en produkt eller en tjänst – eller dig själv.
Micco Grönholm, Head of Future, Helsingborg stad

Bygg varumärken digitalt

De flesta av oss håller med om att digital marknadsföring är ett effektivt sätt att driva försäljning. Men vad händer med varumärket? Svaret är att den digitala marknadsföringen bygger lika mycket varumärke som det driver försäljning – rätt utnyttjat. Joakim vet vad som fungerar och varför.
Joakim Ebstein, Digital Marketing Specialist, Webbyrån Petra

Mät dina digitala insatser

Med erfarenhet från bland annat Electrolux, Ericsson och Skanska är Mats en av Sveriges skarpaste varumärkesexperter. Han har djup kunskap om att utveckla varumärken och mäta deras värden. Här delar han med sig om hur du mäter lönsamheten av investeringar i digital marknadsföring ur ett varumärkesperspektiv.
Mats Rönne, Varumärkesexpert



Se världsstjärnorna spela

Efter Digitaldagen (under tennisens herrvecka) är du välkommen till centercourten för dagens matcher. Ledande tennisnamn som David Ferrer, Fernando Verdasco, Pablo Cuevas samt de svenska bröderna Elias och Mikael Ymer slåss om titeln.
Efter Varumärkesdagen (under tennisens damvecka) är du välkommen till center courten för att titta på dagens matcher. Veckans stora stjärnor är Caroline Wozniacki och Johanna Larsson som garanterat kommer att bjuda på spännande spel.

Anmäl dig idag, begränsat antal platser

Antalet platser till båda seminarierna är begränsat till 50, så tveka inte att anmäla dig direkt.
Har du frågor, maila lisa@pyramid.se

Seminarierna är kostnadsfria men om du uteblir utan att meddela senast 24 timmar innan måste vi ta ut en avgift om 395 SEK.

Digitaldagen torsdag 20 juli

Varumärkesdagen torsdag 27 juli

Kontaktuppgifter
*
*
*
*