Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, Nordea Masters, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, ABS, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2019 22 jul
ESS väljer Pyramid Communication som ny kommunikationspartner

I Lund byggs just nu världens modernaste materialforskningsanläggning. European Spallation Source (ESS) är ett europeiskt samarbetsprojekt som, när det tas i bruk 2023, med hjälp av neutroner ska ge forskare från hela världen ny kunskap om olika material ned på atomnivå. Reklambyrån Pyramid utsågs nyligen till ESS kommunikationspartner efter en europeisk upphandling. Det skattade värdet på kontraktet är 16 mkr under 4 år.

ESS kan jämföras med ett gigantiskt mikroskop, 100 gånger mer kraftfull än existerande anläggningar, som används för att titta in i material. Det innebär att vi kan förvänta oss banbrytande upptäcker inom en rad områden eftersom forskarna får helt nya möjligheter att analysera material ner på atomnivå. ESS kommer att ge oss ökad förståelse inom allt från enzymer till solenergi – så att vi kan utveckla ny teknik som reducerar vår miljöpåverkan. Vi kommer att kunna lära oss mer om våra kroppar och sjukdomars uppkomst – så att vi kan utveckla nya och mer effektiva mediciner. Vi kommer att kunna utveckla lättare, starkare, billigare och mer hållbara material.

– ESS ska jobba med århundradets stora utmaningar inom materialteknik, hälsa, hållbarhet och klimatförändringar, säger Martin Sjöstrand Head of Communications på ESS. Vårt uppdrag innebär också att vi står inför en stor kommunikationsutmaning där vi behöver skapa insikt om de möjligheter ESS öppnar hos en rad målgrupper – från politiker till forskare i våra 13 medlemsländer. För svensk industri öppnar ESS möjligheter för ökad teknik- och kompetensutveckling och fler affärer.

– Detta innebär att vi behöver en kommunikationspartner som har internationell erfarenhet, djup teknisk förståelse och förmågan att stärka ESS varumärke genom stark kommunikation i framför allt digitala kanaler. Efter en noggrann utvärdering av 10-talet europeiska byråer föll valet på Pyramid som bäst motsvarade våra höga krav, konstaterar Martin Sjöstrand.

– Vi är stolta över att få vara en del av Sveriges största och viktigaste industriprojekt säger Ulf Vanselius, CEO på Pyramid. ESS krav på djup kunskap inom varumärke, internationell kommunikation och digital teknik är en perfekt match mot vår kompetens. Att lyfta fram alla möjligheter ESS innebär för Europa och Sverige är en oerhört spännande och inspirerande utmaning som vi ser fram mot.

För mer information kontakta
Ulf Vanselius, CEO Pyramid
Email: ulf@pyramid.se
Telefon: +46 70 516 33 70

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30-talet av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige. Pyramid utsågs till Årets Byrå i Sverige 2018 och har rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business 14 år i rad. Pyramid, tillsammans med systerbyråerna Petra och Graal, har 60 anställda med huvudkontor i Helsingborg.

Ulf Vanselius

tag