Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 10 jan
Aviko Norden väljer Graal som partner för varumärkesöversyn

Aviko Norden är Skandinaviens ledande leverantör av potatis och rotfrukter till storkök inom restaurang och offentlig sektor samt till butik. Företaget ingår i den holländska koncernen Aviko, som årligen bearbetar 2 miljoner ton potatis. Med 2000 anställda och en omsättning på över 800 miljoner euro är Aviko en av världens ledande potatisförädlare. I Aviko Norden ingår förutom Aviko varumärkena 3N, Skal-man och Smålands Rotfrukter.

Vi är inne i ett mycket expansivt skede där vi behöver se över vår varumärkesportfölj för att bli tydliga i vår positionering mot marknaden och effektiv i vår marknadskommunikation. För oss var det viktigt att hitta en partner som inte bara har stor erfarenhet av varumärkets betydelse och effekt externt, utan som också har kunskap och förståelse för de interna aspekterna av varumärket. Företagskulturen är jätteviktig hos oss.” säger Karin Lindman, marknadschef på Aviko Norden.

Aviko är ett väldigt intressant företag som ligger helt rätt i tiden, med en grundsyn och värderingar som efterfrågas allt mer i marknaden.” säger Emma Nilsson, byråchef på Graal. ”Vi är oerhört imponerade av deras verksamhet och de värden de skapar långt bortom sina produkter.” avslutar hon.

Projektet pågår sedan 2019 och är inom kort slutfört.

Emma Nilsson

tag