Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 03 feb
Pyramid, Petra och Graal lanserar ”Effektåret 2020”

Att all marknadsföring ska skapa effekt är en självklarhet. Men ungefär där upphör samstämmigheten om vad som egentligen menas och hur detta ska mätas.

Att mäta effekt är flerdimensionellt helt enkelt för att vi inte bara driver verksamhet idag, utan även vill ha kunder i morgon, nästa vecka och nästa år. Således räcker det inte med att mäta försäljningen här och nu, även om den är viktig. Det är minst lika viktig att t.ex. mäta betalningsviljan – får vi bättre betalt än våra konkurrenter för likvärdiga produkter? Och för framtida intäkter, hur starkt är vårt varumärke i form av kännedom och preferens – eller för att använda bättre ord, försäljningspotential och betalningsvilja – så att de som är på väg in i sin köpresa kommer att köpa från oss?

Just därför har vi på Pyramid, Petra och Graal valt att fokusera på effektfrågan under 2020 och kommer att ha Effekt som ett genomgående tema. Under året tänker vi försöka belysa frågorna här ovan – och en del andra – i blogginlägg, seminarier och skrifter. Vi vill helt enkelt se till att våra kunder får mesta möjliga effekt på sin marknadsföring, oavsett insats, marknad eller aktivitet.

Vi hoppas att du vill hänga på. Som marknadschef kommer du att få verktyg att motivera en högre budget. Som VD kommer du att kunna relatera ökad försäljning och lönsamhet till rätt parametrar. Som en start rekommenderar jag dig att läsa detta blogginlägg från vår egen effektguru Mats Rönne. Mats summerar förutsättningarna för effektiv marknadsföring och ger dig tips/länkar till var du hittar fördjupningar av annan expertis.

Välkommen till effektåret 2020!

Ulf Vanselius
CEO

Ulf Vanselius

tag