Lär dig spelreglerna om GDPR

20 oktober på Sheraton Hotel Tegelbacken, Stockholm



Den 25 maj 2018 träder EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft och ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL). Det innebär radikala förändringar för alla som behandlar personuppgifter.

Kundregister, e-postadresser och webbsidor är alla exempel på funktioner som måste följa den nya förordningen. Regelbrott kostar upp till 20 miljoner EUR eller upp till 4 % av den globala årsomsättningen. Ansvaret för att följa de nya reglerna ligger hos alla beslutsfattare i företaget och kan inte delegeras till den IT-ansvarige.

På de flesta webbsajter sparas den typ uppgifter om besökarna som innefattas av den nya förordningen (på vår egen lilla webbsida fanns t.ex. 25 möjliga brister) och detta gäller i ännu högre grad för de företag som nyttjar marketing automation och/eller har CRM-system där data från många källor samlas.

Nuvarande funktion för godkännande av cookies är långt från tillräcklig, eftersom lagen kräver att ingen data okontrollerat ska kunna användas utanför webbsidan, vilket t.ex. Google Analytics gör. Har ditt företag verksamhet utanför Europa är reglerna ännu strängare.

I de flesta fall går det att säkra webbsidan genom en analys och ett antal relativt enkla åtgärder, där riskutsatta funktioner justeras och säkras. Lagen går inte att undvika eller få dispens för, utan alla webbsidor måste vara säkrade inom ett år för att inte riskera böter.

Välkommen till ett seminarie om hur GDPR påverkar din marknadsföring

Några av Nordens ledande experter berättar hur GDPR påverkar din verksamhet och framför allt hur du säkrar din webbsida och andra digitala kanaler. Digital marknadsföring kommer att påverkas, men kan fortfarande vara ett mycket effektivt sätt att nå dina potentiella kunder. Vi visar på potentialen med inom bl. a. programmatic även efter GDPR börjat gälla.

Våra föredragshållare

Louise Bjartell Jablonowski, Associate på Mannheimer Swartling
Karsten Rendemann, grundare Cookie Information
Joakim Ebstein, Digital Marketing Specialist, Webbyrån Petra

Efter seminariet bjuder vi på lunch och fler vinnare

Som Official Sponsor till If Stockholm Open har vi även nöjet att välkomna dig till Kungliga Tennishallen för tennis i världsklass. Startfältet är urstarkt med bl.a. de tidigare vinnarna av Stockholm Open: Grigor Dimitrov och Juan Martin del Potro. De får hård konkurrens av bl.a Fernando Verdasco och de tidigare dubbelvinnarna bröderna Ymer och Jack Sock.


Plats & tid:
Sheraton Hotel Tegelbacken
Fredagen den 20 oktober
Kl 8.30 - 12.00, därefter lunch och tennis.

Lär dig spelreglerna om GDPR

20 oktober på Sheraton Hotel Tegelbacken, Stockholm



Den 25 maj 2018 träder EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft och ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL). Det innebär radikala förändringar för alla som behandlar personuppgifter.

Kundregister, e-postadresser och webbsidor är alla exempel på funktioner som måste följa den nya förordningen. Regelbrott kostar upp till 20 miljoner EUR eller upp till 4 % av den globala årsomsättningen. Ansvaret för att följa de nya reglerna ligger hos alla beslutsfattare i företaget och kan inte delegeras till den IT-ansvarige.

På de flesta webbsajter sparas den typ uppgifter om besökarna som innefattas av den nya förordningen (på vår egen lilla webbsida fanns t.ex. 25 möjliga brister) och detta gäller i ännu högre grad för de företag som nyttjar marketing automation och/eller har CRM-system där data från många källor samlas.

Nuvarande funktion för godkännande av cookies är långt från tillräcklig, eftersom lagen kräver att ingen data okontrollerat ska kunna användas utanför webbsidan, vilket t.ex. Google Analytics gör. Har ditt företag verksamhet utanför Europa är reglerna ännu strängare.

I de flesta fall går det att säkra webbsidan genom en analys och ett antal relativt enkla åtgärder, där riskutsatta funktioner justeras och säkras. Lagen går inte att undvika eller få dispens för, utan alla webbsidor måste vara säkrade inom ett år för att inte riskera böter.

Välkommen till ett seminarie om hur GDPR påverkar din marknadsföring

Några av Nordens ledande experter berättar hur GDPR påverkar din verksamhet och framför allt hur du säkrar din webbsida och andra digitala kanaler. Digital marknadsföring kommer att påverkas, men kan fortfarande vara ett mycket effektivt sätt att nå dina potentiella kunder. Vi visar på potentialen med inom bl. a. programmatic även efter GDPR börjat gälla.

Våra föredragshållare

Louise Bjartell Jablonowski, Associate på Mannheimer Swartling
Karsten Rendemann, grundare Cookie Information
Joakim Ebstein, Digital Marketing Specialist, Webbyrån Petra

Efter seminariet bjuder vi på lunch och fler vinnare

Som Official Sponsor till If Stockholm Open har vi även nöjet att välkomna dig till Kungliga Tennishallen för tennis i världsklass. Startfältet är urstarkt med bl.a. de tidigare vinnarna av Stockholm Open: Grigor Dimitrov och Juan Martin del Potro. De får hård konkurrens av bl.a Fernando Verdasco och de tidigare dubbelvinnarna bröderna Ymer och Jack Sock.


Plats & tid:
Sheraton Hotel Tegelbacken
Fredagen den 20 oktober
Kl 8.30 - 12.00, därefter lunch och tennis.

-->