Nyheter

Det händer alltid något här på Pyramid. Här listar vi våra senaste nyheter. Äldre nyheter finns i menyn till höger. Det finns även ett taggmoln, där de populäraste inläggen är de med störst textgrad.


Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 16 sep

Pyramid medarrangör till B2B Marketing 2020

Den 22 oktober arrangerar Resumé och Dagens Media årets mest spännande event inom business to business-marknadsföring. Under en heldag presenteras de bästa casen, lärdomarna och strategierna från några av Sveriges ledande experter, marknadschefer och varumärken inom B2B. Dessutom utses Sveriges bästa B2B-marknadschef under dagen. Pyramid är medarrangör/partner till eventet tillsammans med mediebyrån Scream.

– Som Sveriges ledande B2B-byrå ser vi det som viktigt att bidraga till detta arrangemang. B2B-marknadsföringen utvecklas enormt via t ex nya digitala möjligheter och vi vill gå i bräschen och guida svenska exportföretag mot ännu större framgångar. För oss är detta en förträfflig plattform att nå ut både till kunder och de som vi gärna vill ska bli kunder. Genom att evenemanget genomförs digifysiskt kan hela Norden medverka.

Du finner mer information om B2B Marketing och programmet här. Som medarrangör har vi möjlighet att erbjuda biljetter till ett förmånligt pris. Är du intresserad, kontakta ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

2020 31 aug

Granuldisk väljer Pyramid som partner för varumärke och webb

Granuldisk tillverkar grovdiskmaskiner för restauranger och offentliga kök och är marknadsledande inom granulteknologi; en metod som eliminerar behovet av fördiskning och innebär stora besparingar av tid, arbetsmoment och miljöpåverkan. Företaget satsar starkt på innovation och teknikutveckling och finns genom dotterbolag, återförsäljare och servicepartners över hela världen. Huvudkontoret ligger i Malmö.

”Efter en period av intensivt internt strategiarbete letade vi efter en byrå som kunde hjälpa oss att integrera våra strategier med vår varumärkesplattform och supporta vår affärsplan med vass marknadskommunikation. På agendan låg också att ta fram en ny webb, varför även digital kompetens var viktig i vår urvalsprocess.” säger Johan Molander, CMO på Granuldisk.

”Granuldisk är ett oerhört spännande bolag med ambitiösa framtidsplaner och en offensiv, modig ledning.” säger Emma Widerberg, byråchef på Graal. ”Vi är väldigt imponerade av deras kompetens och handlingskraft inom alla delar av företaget och ser fram emot att följa deras fortsatta framgångssaga på nära håll.” säger hon.

Varumärkesprojektet pågick under hösten 2019 och webbprojektet påbörjades i början av 2020. Den nya webben beräknas lanseras i oktober 2020.

Arbetsgrupp
Brand strategist: Emma Widerberg
Brand experience strategist: Ann-Christin Lindstedt
Project Manager: Emil Bergström
Copywriter: Francis Dignan
Web design: Torbjörn Buhré

Ulf Vanselius

2020 24 aug

Nya AR Packaging lanserar ny webb

AR Packaging är förpackningsspecialisten med ursprung i Åkerlund & Rausing som vuxit till en världsomspännande koncern med marknadens bredaste erbjudande; allt från kartongbaserade och flexibla förpackningslösningar till högteknologiska system för både material och förpackningsmaskiner.

Företaget har sedan 2011 genomgått en strategisk förändringsresa med fokus på hållbara och innovativa nya lösningar. Denna kulminerade under 2020 i sammanslagningen av varumärkena Å&R Carton, CC Pack, Flextrus, Maju Jaya, SP Containers, ÅR Packaging, ÅR Packaging Digital samt de senaste förvärven Nampak Carton Nigeria, K+D, Rlc Packaging och BSC Drukarnia Opakowan till det nya AR Packaging. Företaget har efter sammanslagningen drygt 5000 anställda, med produktion och försäljning i Europa, Ryssland, Asien och Nordamerika.

”Vi letade efter en fullservicebyrå med stor erfarenhet av B2B-kunder med global tillverkning och försäljning till diversifierade målgrupper. Någon som inte bara kunde sätta sig in våra fusionerade varumärkens styrkor och bidra till att formulera vårt nya löfte mot marknaden, utan som också var dokumenterat duktiga på webbutveckling och kommunikation i digitala kanaler.” säger Ingrid Lidbäck, Group Marketing & Communication Director på AR Packaging.

”När vi inledde webbdialogen med AR Packaging var de i ett väldigt spännande skede. Vi förstod direkt att de hade besluts- och handlingskraften som krävs för att genomföra en varumärkesfusion av den här kalibern by the book.” säger Emma Widerberg, byråchef på Graal. ”Vi är oerhört imponerade av deras strategiarbete och ser fram emot ett vidare samarbete.” säger hon.

Webbprojektet påbörjades vid årsskiftet 2019/2020 och den nya webben lanserades i slutet av juni 2020.

Arbetsgrupp
Varumärkesstrateg: Emma Widerberg
Projektledare: Martin Lundström
Copywriter: Aaron Kahn
Webbdesign: Ricky Fasshauer och Christofer Grifó

Ulf Vanselius

2020 29 maj

Ragn-Sells väljer Pyramid för strategiprojekt

Ragn-Sells är ett av Nordens ledande kompetensföretag inom återvinning, miljö och cirkulär ekonomi. Man har satsat på att erbjuda nyskapande, effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Därmed har man blivit ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Ragn-Sells har valt Pyramid som partner för att i Norden och Baltikum genomföra en varumärkesundersökning samt strategiarbete för ytterligare satsning inom eCommerce.

- Vi har valt en B2B-byrå med kompetens att bistå oss i arbetet att utvärdera och stärka Ragn-Sells varumärke, samt medverka som strategisk partner i vår fortlöpande satsning inom eCommerce, säger Carina Qvarngård, koncernansvarig för Ragn-Sells Go to market funktion.

- Ragn-Sells är ett innovativt återvinningsföretag som idag ligger i absolut framkant inom forskning och innovationer för återvinning. De har idag en ledande roll inom utveckling av den modernaste tekniken, samt driver frågor och idéer om cirkulära materialflöden på en internationell nivå. De möjligheter och utmaningar som Ragn-Sells står inför inom varumärkesstrategi och marknadsföring matchar perfekt våra kompetensområden och vi ser fram emot ett spännande samarbete, säger Rikard Jevinger, GM på Pyramid.

För mer information kontakta
Rikard Jevinger, GM, Pyramid

Email: rikard@pyramid.se

Telefon: +46 70-605 17 00

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige. Pyramid utsågs till Årets Byrå i Sverige 2018 och har rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business 145 år i rad.
Pyramid, tillsammans med systerbyråerna Petra och Graal, har tillsammans 60 anställda med huvudkontor i Helsingborg.

Rikard Jevinger

2020 27 apr

Large Projects Division inom Bosch Rexroth i Holland väljer Pyramid som ny reklambyrå

Pyramid Communication har blivit vald som kommunikationsbyrå för Large Projects divisionen inom Bosch Rexroth med huvudkontor i Boxtel, Nederländerna. Denna del av den globala jätten Bosch Rexroth är världsledande inom extremteknik, vilket inkluderar drivsystem för stora projekt inom offshore, väg och vatten, scenteknik och rörelse- och simulationsteknik.

Bosch Rexroth är världsledande inom industriautomation och mobilhydraulik. Företaget har 30 000 anställda globalt och en omsättning på över 6 miljarder euro. Bosch Rexroth i Boxtel är globalt ansvariga för stora projekt och omfattar också en produktionsenhet för stora cylindrar, elektriska ställdon och ett brett utbud av andra drivlösningar.

Extremteknik för stora projekt innefattar allt från stora anläggningsprojekt med kundspecifika drivlösningar för broar och kanaler till leverans av specialkomponenter för att lyfta och flytta offshore-plattformar som kan väga upp till 48 000 ton långt ute till havs.

- Vi sökte efter en internationell B2B-byrå som kunde hjälpa oss att presentera vår spektakulära teknik och våra lösningar. Pyramid har stor erfarenhet inom internationell B2B samt en djup förståelse för vad som driver försäljning i komplexa köpprocesser, säger Vincent Stahlecker, marknadschef Large Projects, Bosch Rexroth i Boxtel.

- Bosch Rexroth är ett globalt företag med fantastiska tekniska lösningar. Det är en mycket inspirerande utmaning att få arbeta i global skala med ett så kunskapsintensivt företag och att hjälpa till att förklara de innovativa och imponerande lösningar som de skapar, säger Ulf Vanselius, CEO för Pyramid.

För mer information, v g kontakta:
Ulf Vanselius, CEO Pyramid
Email: ulf.vanselius@pyramid.se
Mobil: +46 70-516 33 70

Ulf Vanselius

loader