Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, b2b, Lantmännen, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, Sveriges Bästa Byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Giza, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, mätning, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, Crawford, multikulturella kunder, metod, kreativitet, affärsmål, Diesel, byråintäkt, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, Elearning, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, arkiv, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kontor, kundansvarig, Flextrus, engelskspråkiga copywriters, blogg, 2013, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, internationell, image, events, marknadsstrategi, Tetra Pak, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Alfa Laval, kompetens, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, case, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Cardo, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, CellaVision, AAA, Duni, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2013 26 jun
Helsingborgs Hamn ser över varumärkes- och kommunikationsplattform

Helsingborgs Hamn har valt Pyramid Communication som byrå för att se över sin varumärkes- och kommunikationsplattform för att ytterligare stärka sin position som en av Sveriges viktigaste hamnar.

Andréas Eriksson, marknadschef på Helsingborgs Hamn, berättar ”Vi har sedan en tid tillbaka målmedvetet och framgångsrikt positionerat oss som specialist på containertrafik, och vässar nu vår kommunikation ytterligare för att visa nyttan med vår verksamhet. För att vara morgondagens vinnare är det avgörande att vi involverar och engagerar våra anställda i att skapa ett framgångsrikt företag, och att vi kommunicerar på rätt sätt med våra olika målgrupper. Vi har under en tid haft en dialog med Pyramid kring dessa frågor, och tiden var nu helt rätt att sätta igång arbetet.”

På Pyramid ser man samarbetet med Helsingborgs Hamn som mycket intressant. ”Helsingborgs Hamn är inne i ett spännande skede, där det finns stora möjligheter att positionera sig som ett viktigt nav för fortsatt expansion av regionen. Som Helsingborgsbyrå är vi väldigt stolta att få vara en del i detta arbete.” säger Emma Nilsson, Account Director på Pyramid. “Det finns egentligen inga hinder för hur framgångsrikt Helsingborgs Hamns resa kan bli, varumärkesarbete handlar inte om geografiska positioner utan mentala sådana.” ler hon.

Varumärkesarbetet inleddes under maj månad och beräknas vara färdigt under sensommaren.

I Pyramids arbetsgrupp ingår:
Emma Nilsson, Account Director
Micco Grönholm, Brand Development Director
Vera Porad Falk, Copywriter
Anna Wiedner, Art Director

För mer information, kontakta:
Ulf Vanselius, ulf@pyramid.se 0705-16 33 70

Ulf Vanselius