Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2021 31 mar
Absolicon väljer Pyramid som ny kommunikationspartner

Absolicon är ett börsnoterat svenskt utvecklingsbolag med lång erfarenhet inom koncentrerad solenergi. Bolaget har utvecklat en unik teknik och deras världsledande solfångare har världens högst uppmätta optiska verkningsgrad för små paraboliska tråg för hållbar ånga och värme till industrier.

Absolicon, med huvudkontor i Härnösand, Sverige, är leverantör av världsledande koncentrerad solteknik. Genom utveckling, tillverkning och försäljning av solenergisystem som genererar förnybar energi i olika former bidrar företaget till att lösa världens energiproblem.
Absolicon ser nu en möjlighet att kunna utveckla verksamheten genom att tydligare kommunicera nyttan av att investera i solvärme. Värme står för hälften av världens totala energiförbrukning och det finns ett stort utbildningsbehov kring klimatvinsterna i hållbar värme och av att formulera Absolicons unika fördelar och presentera dem för potentiella kunder på ett sätt som särskiljer från konkurrenterna.

Pyramid kommer att hjälpa Absolicon med utveckling av kommunikationsstrategi samt mediarådgivning och kampanjupplägg.

”Vi ska revolutionera världens energiförsörjning och letade efter en internationell B2B-byrå som kunde hjälpa oss med utveckling och leverans av en kommunikationsstrategi för att nå ut till potentiella affärspartners och slutanvändare. Pyramid visar en tydlig förståelse för våra behov och är det rätta valet för oss” säger Joakim Byström , VD för Absolicon.

Ulf Vanselius, VD på Pyramid, är glad över det nya samarbetet.
“Detta är ett utmärkt exempel på den typ av expertis vi kan erbjuda till internationella företag. Många av våra kunder behöver en fullservicepartner med internationellt fokus som kan bemästra både strategisk utveckling och kommunikation över alla kanaler och flertalet marknader. Vi ser fram emot att göra Absolicon till en global framgång”

För mer information kontakta Anna Bäckefjord på 010-344 6809 eller anna.b@pyramid.se.

Ulf Vanselius

tag