Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2022 12 maj
Pyramid, Petra och Graal blir en del av H&H Group

H&H Group förvärvar reklambyrån Pyramid, digitalbyrån Petra och varumärkesbyrån Graal. Byrågruppen blir en del av det affärsområde inom H&H Group som fokuserar på data- och insiktsdriven digital kommunikation och marknadsföring. Tillsammans med Comprend och Nordic Morning sysselsätter affärsområdet runt 300 personer i Norden och övriga Europa.

De förvärvade byråerna har en byråintäkt om drygt 90 miljoner kronor och ett 70-tal medarbetare på kontor i Helsingborg, Stockholm, Helsingfors, Hamburg och Gdansk. Byråerna har en unik kombination av expertis inom varumärke, kommunikation och digitala lösningar. Byråerna kommer att ansluta till H&H Group den 1 juni och tillföra värde till hela H&H Group och deras kunder genom sitt unika erbjudande inom B2B på flera marknader.

Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group kommenterar:

“Vi är mycket glada över att Pyramid, Petra och Graal valt att bli en del av vår grupp. De är en av de mest framgångsrika byråerna inom B2B i Norden. Tillsammans med våra nya kollegor stärker och kompletterar vi vår satsning inom data- och insiktsdriven digital kommunikation och marknadsföring. Vi ser mycket fram emot att utveckla erbjudandet och på det här sättet bli en ännu bättre partner för våra kunder.”

Ulf Vanselius som är huvudägare och koncernchef för Pyramid, Petra och Graal kommenterar:

“Vi har tillsammans med våra kunder byggt en framgångsrik byrågrupp som också i ökande omfattning vinner internationella uppdrag. Genom att bli en del av H&H Group ser vi fram emot att satsa ytterligare på att stärka vår position. Vi har lärt känna våra nya kollegor som nyfikna och ambitiösa entreprenörer och ser fram emot att jobba vidare tillsammans med dem.”

Johanna Fagrell Köhler, affärsområdeschef i H&H Group säger:

“I vår satsning på att ta en ledande internationell position inom data- och insiktsdriven digital kommunikation och marknadsföring blir kollegorna i Pyramid, Petra och Gral en viktig förstärkning. Vi upplever en stark efterfrågan inom både B2B och B2C och jag ser verkligen fram emot att samarbeta med våra nya kollegor och skapa de bästa förutsättningar för medarbetare och kunder att nå nya framgångar.”

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå som arbetar med B2B över hela marknadsföringsfältet med analys, strategi, genomförande och uppföljning.

Petra är en av Sveriges ledande digitalbyråer med fokus på B2B och affärsdrivande lösningar inom e-business. Petra utsågs nyligen till Årets Byrå 2022.

Graal är en insiktsdriven varumärkesbyrå som på beteendevetenskapliga grunder utvecklar strategier och varumärkesupplevelser som bygger lojalitet och affär.

För mer information, kontakta

Johanna Fagrell Köhler, affärsområdeschef, H&H Group
Tel: 0734 100550
E-post: johanna.fagrell@nordicmorning.com

Martin Petersson, VD och Koncernchef, H&H Group
Tel: 070 971 12 91
E-post: martin.petersson@halvarssongroup.com

Ulf Vanselius, Huvudägare och koncernchef för Pyramid, Petra och Graal
Tel: 0705 163370
E-post: ulf@pyramid.se

Om H&H Group

H&H Group är en långsiktig ägare av kommunikationsföretag med ambitioner att vara marknadsledare. Gruppen har en samlad byråintäkt på cirka 770 miljoner kronor med drygt 570 medarbetare i Stockholm, Malmö, Linköping, Helsingfors, Helsingborg, London, Hamburg och Gdansk. Gruppen består av Nordic Morning, Hallvarsson & Halvarsson, Comprend, Springtime-Intellecta, Jung Relations, Creo Media Group, BerntzonBylund, Mods, Identx, Involve, Bysted, Wonderland, Savvy, Consilio, Axiom Insight, Pyramid, Petra och Graal.

Mer information på www.halvarssongroup.com.

Ulf Vanselius

tag