Nyheter

Det händer alltid något här på Pyramid. Här listar vi våra senaste nyheter. Äldre nyheter finns i menyn till höger. Det finns även ett taggmoln, där de populäraste inläggen är de med störst textgrad.


Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, b2b, Lantmännen, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, Sveriges Bästa Byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Giza, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, mätning, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, Crawford, multikulturella kunder, metod, kreativitet, affärsmål, Diesel, byråintäkt, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, Elearning, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, arkiv, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kontor, kundansvarig, Flextrus, engelskspråkiga copywriters, blogg, 2013, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, internationell, image, events, marknadsstrategi, Tetra Pak, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Alfa Laval, kompetens, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, case, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Cardo, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, CellaVision, AAA, Duni, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2012 06 dec

Lantmännen väljer Pyramid för utveckling av B2B-kommunikationen

Lantmännen har under året gjort en upphandling av reklambyrå för sina två divisioner Lantmännen Maskin och Lantmännen Lantbruk. Efter en gedigen utvärderingsprocess föll valet slutligen på Pyramid Communication i Helsingborg. Samarbetet startar med att implementera den varumärkesplattform som tagits fram för divisionerna och att anpassa den till marknadskommunikation.

– Pyramid ska hjälpa oss att omvandla vår varumärkesstrategi till vassare och bättre kommunikation både vad gäller budskap och grafik. De ska hjälpa oss ta ett helhetsgrepp om vårt kommunikationsarbete och göra oss tydligare och mer synliga på marknaden; allt för att stötta vår vision att våra kunder ska välja oss med stolthet, säger Anna Holmberg, marknadschef på Lantmännen Lantbruk.

Varumärkes- och marknadskommunikationschef på koncernnivå, Madelaine Hellqvist, kommenterar vidare:
-Behovet av en b2b-byrå har blivit tydligt efter vi genomfört vårt omfattande varumärkesarbete för Lantmännen Lantbruk och Maskin. I Pyramid har vi hittat en samarbetspartner som har stor förståelse för vår affär och vi ser fram emot att komma igång med vårt samarbete.

Lantmännen omsätter 38 miljarder SEK varav divisionerna Lantbruk och Maskin svarar för ca 55 %. Lantmännen Lantbruk utvecklar och marknadsför produkter och tjänster som bidrar till ett starkt och konkurrenskraftigt lantbruk, t ex utveckling och försäljning av utsäde, frö och foder samt inköp och försäljning av spannmål. Inom Lantmännen Maskin samlar koncernen sina verksamheter (ex vis försäljning och service) inom anläggnings- och lantbruksmaskiner.

– Vi ser fram emot att få arbeta med en så driven organisation som Lantmännen. Både produkterna och marknaden är komplexa vilket passar oss utmärkt. Varumärkesstrategin är satt så nu tar vi stafettpinnen vidare och omvandlar den till lönsam marknadskommunikation, säger Lisa Skarp, projektledare Pyramid.

Samarbetet inleds under senhösten 2012. Projektgruppen från Pyramid består av: Lisa Skarp, projektledare, Ulf Vanselius, kommunikationsstrateg, Vera Porad Falk, copywriter, Johan Rääf, Art Director samt Caroline von Post, produktionsledare.

Ulf Vanselius

2012 09 nov

Kullaflyg firar 10 år och ingår nytt samarbete med Pyramid

2013 firar Kullaflyg 10-årsjubileum. Företaget har under det senaste decenniet aktivt bidragit till bättre service och lägre priser på inrikesflyget mellan nordvästra Skåne och Stockholm genom enastående entreprenör- och serviceanda. Dessutom har Kullaflyg Sveriges mest nöjda kunder inom persontransport, enligt Svensk Kvalitetsindex senaste mätningar.

Som ett avstamp mot framtiden har Kullaflyg valt att börja samarbeta med Pyramid Communication för att se över kommunikationen och tillsammans finna kreativa lösningar och aktiviteter under jubileumsåret.

Kullaflyg AB ingår tillsammans med Gotlandsflyg, Sundsvallsflyg, Blekingeflyg, Kalmarflyg och Flysmåland i Sverigeflyg Holding AB. Sedan 2011 är norska Braathens Aviation majoritetsägare.

Kullaflyg opererar idag mellan flygplatserna Ängelholm/Helsingborg-Bromma, Ängelholm/Helsingborg-Bromma-Visby och Halmstad-Bromma. Under vinterhalvåret flyger bolaget även från Ängelholm/Helsingborg till Mora/Sälen. Kännetecknande för Kullaflyg är hög service som utgår från kundens behov, vilket lett till att bolaget har ”Sveriges nöjdaste kunder 2011” enligt Svensk Kvalitetsindex, SKI.

”Vi har valt Pyramid som ny partner för deras breda kompetens inom strategi och kommunikation – oavsett om vi behöver kommunicera via tryckta, digitala eller sociala medier”, säger Christer Paulsson, chef för Kullaflyg. ”Dessutom är Pyramid precis som vi sprungna ur den skånska myllan och kan vår region utan och innan, och de förstår både affärs- och privatresenärens behov” fortsätter Paulsson.

”På Pyramid är vi mycket glada och stolta att få vara med på Kullaflygs resa mot sitt jubileum. Jag imponeras av entreprenörskapet i bolaget och hur de lyckats skaka om en hel bransch genom sitt sätt att fokusera på kunden och det regionala behovet med hjärta, glädje och affärsmannaskap. Vi hoppas tillsammans kunna lyfta regionens egna flygbolag till nya höjder” säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

2012 06 jul

Woody Bygghandel bygger sitt varumärke tillsammans med Pyramid

Woody Bygghandel har valt Pyramid Communication som partner för att utveckla sitt varumärke och stärka sin position på den svenska marknaden. Samarbetet inleds under hösten 2012 med en analysfas och kommer att synas på marknaden under 2013.

Woody Bygghandel är en del av frivilligkedjan Interpares som med närmare 7 miljarder SEK i omsättning på 105 butiker är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning.

– Jag ser Pyramid som en självklar partner i det kommande varumärkesbyggandet genom att koordinera kommunikationen i breda kanaler, i butikerna och på webben, säger Peder Strömqvist VD på Interpares och fortsätter:

– Vi är sedan ett halvt sekel proffs på inköp och logistik. Nu är vi i behov av en kompetent partner som kan hjälpa oss att sätta ned foten och staka ut riktningen så vi kommunicerar rätt med dem vi vill nå.

– Woody är en stor och etablerad aktör på byggmarknaden. Det är mycket viktigt att den lokala förankringen och närheten finns kvar. Däremot kan man utnyttja stordriftsfördelarna från inköpsorganisationen även i kommunikationen. Vi är givetvis stolta att få vara med i byggandet av ett så starkt varumärke, säger Jonas Wilensjö, Account Director på Pyramid Communication.

Pyramids arbetsgrupp består av Jonas Wilensjö, projektledning, Micco Grönholm, varumärkes-utveckling, Vera Porad Falk, copywriter, Henrik Stierna, Art Director och Jesper Petersson, produktionsledare.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

2012 25 jun

Nya storkunder till Webbyrån Petra

Petra är den första webbyrån i Sverige med fokus på internationella affärer och har fått en flygande start. Under våren har samarbeten inletts med bl a Alfa Laval, Boxon, Bring Express, HSB och PEAB. I veckan undertecknades ett större avtal med Väla Centrum som innebär att Petra tar hand om köpcentrats totala kommunikation.

1 januari 2012 startade webbyrån Petra som en systerbyrå till reklambyrån Pyramid, som de senaste sex åren rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. Målet är att erbjuda kunder som söker en specialiserad webbyrå en partner som förstår strategi och kommunikation, och kan producera säljdrivande lösningar för webben, mobilen och sociala media.

– Basen i Petras verksamhet är ett antal Pyramid-kunder med stort fokus på digital kommunikation, fortsätter Ulf Vanselius. Men ryktet om Petras kompetens har spridit sig snabbt och under våren har vi bl a inlett nya samarbeten med Alfa Laval, Boxon, Bring Express, HSB och PEAB.

– Senaste tillskottet på kundsidan är Väla Centrum som under en tid sökt en samarbetspartner med kompetens och kapacitet att åta sig ett totaluppdrag för marknadskommunikationen. Petra ska långsiktigt se över varumärket och utveckla kommunikationen och uppdraget omfattar både kort- och långsiktiga strategier och aktiviteter.

– Det stora intresset för Petras tjänster har gjort att byrån visat svarta siffror från dag 1, och vi kommer under hösten att anställa ytterligare en handfull personer, avslutar Ulf Vanselius.

För mer information, kontakta:
Ulf Vanselius, VD för Webbyrån Petra AB,
0705-163370, ulf@webbyranpetra.se

Webbyrån Petra grundades 2012 som ett systerbolag till Pyramid Communication. Petra utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier, appar för mobila enheter med mera. Kunder är bland andra Alfa Laval, ArjoHuntleigh, Boxon, Bring Express, HSB och Peab. Petra har drygt tio medarbetare och finns i Helsingborg.

Ulf Vanselius

2012 21 feb

Pyramid rankad som bästa B2B-byrå i Sverige – för sjätte året i rad

Igår rankades Pyramid som Sveriges bästa B2B-byrå i Årets Byrå, och hamnade samtidigt på en smickrande femteplats bland ”stora reklambyråer”. Årets Byrå är Sveriges mest omfattande tävling och genomförs av Regi i samarbete med Dagens Industri. Den omfattar nästan 500 kommunikationsbyråer i Sverige.

Årets Byrå utser bästa byrå i fjorton kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från nära 3 000 köpare av byråtjänster. Det är således kunderna (enbart) som bedömer vilken byrå som är bäst.

– Det är fantastiskt kul att våra kunder återigen rankar oss som Sveriges bästa B2B-byrå, och dessutom bland de fem bästa i Sverige, konsumentbyråer inräknat, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid. 2009 blev vi Årets Byrå bland mellanstora byråer och i år blir vi det i konkurrens med Sveriges riktigt stora och duktiga byråer.

– Vi har som princip att enbart delta i tävlingar där kundens åsikt styr, och där en byrås affärsmässiga bidrag till kundens framgång bedöms över tid och inte på enstaka reklamalster. Det är faktiskt sjätte året i rad som vi rankats högst bland s.k. business-to-business-byråer. Det är en stor ära och ett bevis på att vi gör många saker rätt, fortsätter Ulf.

Vi glädjer oss också över framgångarna för ytterligare två andra helsingborgsbyråer: Relevans som vann kategorin mellanstora reklambyåer och Kollo som rankades trea i kategorin Action marketing-byråer. Helsingborg fortsätter med andra ord att vara ett viktigt centrum för svensk reklam.

2011 blev Pyramids starkaste år någonsin med rekord i omsättning och resultat. Inför 2012 satsar Pyramid hårt på att bredda verksamheten genom att starta en ny webbyrå med namnet Petra; Sveriges första webbyrå med fokus på internationella affärer. Petra har börjat arbeta med en handfull stora kunder under inledningen av året och nyanställt 6 personer för att hantera de ökande volymerna.

– 95 % av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och därför syns vi nästan aldrig i svenska medier. Vi får allt fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi står oss väl jämfört med byråer i USA och Europa, avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på
www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 0705 16 33 70, 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

loader