
Igår vann Pyramid titeln som Årets Byrå 2018 i klassen "stora reklambyråer" i Sveriges mest omfattande tävling i konkurrens med bl a King och F&B.
Årets Byrå är Sveriges mest omfattande tävling där kunder betygsätter de byråer man känner till och arbetar med. Tävlingen genomförs av analysföretaget Regi i samarbete med bl a Resumé.
Årets Byrå utser bästa byrå i 15 kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från kunderna. I år klarade 154 byråer kvalificeringskraven och har betygsatts genom flera tusen kundbedömningar.
– Det är fantastiskt kul att våra kunder åter igen rankar oss som Sveriges bästa byrå, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid. De senaste 12 åren har vi varit högst rankade i Sverige bland reklambyråer inom business-to-business men det är onekligen ännu vassare att åter igen bli bäst i landet oavsett inriktning, och nu bland de riktigt stora och professionella byråerna.
– Vi har som princip att enbart delta i tävlingar där kundens åsikt avgör, eftersom detta är den enda faktor som styr vårt arbete. Det är en stor ära och ett exempel på att vi gör många saker rätt – samtidigt som det är ett bevis på att Helsingborg fortsätter att vara ett ledande centrum för svensk reklam.
– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv fas. De senaste åren har varit Pyramids starkaste någonsin med rekord i omsättning och resultat både för oss och våra systerbyråer – Webbyrån Petra och varumärkesbyrån Graal.
– 95% av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och därför syns vi nästan aldrig i svenska medier. Vi samarbetar med ett 30-tal svenska och internationella företag, varav de flesta är världsledande inom sina respektive nischer, och får fler och fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi mäter oss väl med våra motsvarigheter i USA och Europa, avslutar Ulf Vanselius.
Läs mer om Årets Byrå på
www.aretsbyra.se
För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.