Nyheter

Det händer alltid något här på Pyramid. Här listar vi våra senaste nyheter. Äldre nyheter finns i menyn till höger. Det finns även ett taggmoln, där de populäraste inläggen är de med störst textgrad.


Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, b2b, Lantmännen, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, Sveriges Bästa Byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Giza, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, mätning, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, Crawford, multikulturella kunder, metod, kreativitet, affärsmål, Diesel, byråintäkt, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, Elearning, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, arkiv, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kontor, kundansvarig, Flextrus, engelskspråkiga copywriters, blogg, 2013, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, internationell, image, events, marknadsstrategi, Tetra Pak, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Alfa Laval, kompetens, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, case, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Cardo, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, CellaVision, AAA, Duni, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2018 23 nov

Sveriges Marknadsföringsindex visar på överraskande stark optimism inför 2019

54% av svenska bolag planerar att öka sina investeringar inom marknadsföring under 2019, vilket är en kraftig ökning från motsvarande siffra (41%) för ett år sedan. Detta, liksom att övergången till digitala kommunikationskanaler går väsentligt långsammare än önskat, visar en undersökning genomförd av Pyramid Communication, Sveriges ledande byrå inom B2B.

I september inbjöds Sveriges marknadschefer, från företag med mer än 10 miljoner kronor i omsättning, att svara på frågor om deras satsningar inom marknadsföring och hur de planerar sina investeringar de närmaste åren.

Frågorna ställdes till ca 3.000 marknadschefer varav drygt 50 stycken svarade på enkäten som utgör basen av Sveriges Marknadsföringsindex.

– I dagsläget finns det relativt lite statistik att luta sig mot när man till exempel ska arbeta fram en ny marknadsföringsbudget. Vi får många frågor av våra kunder hur mycket andra företag investerar i marknadsföring, och hur de fördelar sin budget mellan olika kanaler, säger Ulf Vanselius, VD för Pyramid. 

 – Vår förhoppning med det nya indexet är att det ska ge våra kunder och resten av Sveriges marknadschefer en indikation på hur trenden ser ut bland övriga företag, något som förhoppningsvis kan underlätta deras arbete. Undersökningen kommer att genomföras varje år och på så vis skapas ett marknadsföringsindex som vi tror kan bli intressant och användbart för beslutsfattare inom marknadsföring

Årets undersökning visar bland annat att:

  • 54% procent av svenska företag planerar att öka eller bibehålla sina investeringar i marknadsföring år 2019, vilket tyder på en uppfattning om en fortsatt god konjunktur.
  • Det finns en mycket tydlig avsikt att flytta investeringarna från traditionella kanaler som annonser och mässor till digitala och sociala kanaler. Men övergången sker betydligt långsammare än ambitionen visar och många ser stora utmaningar i processen

Undersökningen i sin helhet kan laddas ner här

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

2018 23 nov

Hammar Maskin väljer Pyramid i expansiv fas

Hammar Maskin är en världsledande leverantör av sidlastare. Produkterna som marknadsförs i 110 länder under varumärket HAMMAR används framförallt för att lyfta, hantera och transportera ISO-containrar. Bolaget har sedan 1974 varit ledande i det mesta av kategorins utveckling, och siktet står högt även för framtiden.

Med målet att fortsätta expansion och utveckling av verksamheten genom att tydligare kommunicera sina produkter och erbjudande har Hammar Maskin valt Pyramid som partner. Pyramid har fått i uppdrag att utveckla varumärkes- och kommunikationsplattform samt att ta fram en ny webbplattform.

- Pyramid, tillsammans med digitala systerbyrån Petra, kändes som det bästa valet för Hammar då vi får en erfaren byråpartner som levererar lösningar med hög kvalitet i alla de kanaler vi har behov av, säger Joachim Ullberg Sales Manager på Hammar Maskin.

- Det är oerhört roligt och spännande att få vara med på Hammars fortsatta resa. Med vår långa erfarenhet av internationella marknadsföring är vi en bra matchning till Hammars behov, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Ulf Vanselius

2018 06 aug

Londonbaserade Minova väljer Pyramid som ny global reklambyrå



Pyramid Communication har valts som ny global huvudbyrå för Minova International med huvudkontor i London. Minova är ett av världens ledande företag inom geotekniska lösningar för gruvor och anläggningsprojekt och företagets produkter och kunskap bidrog bl a till att säkra tunneln genom Hallandsåsen när andra lösningar inte fungerade.

Minova bildades 1882 i Tyskland och företagets produkter har sedan dess ökat säkerhet och effektivitet inom bl a gruv- och anläggningsindustrin. Idag har Minova verksamhet i över 150 länder och har sitt globala huvudkontor i London.

- Minova är inne i en intressant fas och vill stärka sin globala position genom bl a en ompositionering och att lansera ett antal nya, unika lösningar. Vi ser fram mot att vara en del av denna spännande resa säger Ulf Vanselius, VD för Pyramid.

Uppdraget omfattar allt från en ny varumärkes- och kommunikationsplattform till kommunikation och digitala lösningar.

- Vi är glada att efter en noggrann utvärdering välja Pyramid som ny global byrå. Pyramid har visat djup förståelse för vår affärssituation och de strategiska initiativ som behövs för att utveckla bolaget vidare säger Peter Assinder, Head of Sales, Marketing & Technology hos Minova.

- Pyramid har stora internationella ambitioner och vårt mål är att bli Europas bästa byrå inom B2B. Vi har redan idag ett drygt 10-tal kunder i Norden, Europa och USA som står för över hälften av vår omsättning, men ser stor potential i att växa vidare på den internationella marknaden avslutar Ulf Vanselius.

För mer information kontakta

Ulf Vanselius, VD för Pyramid
Email: ulf.vanselius@pyramid.se
Telefon: +46 70-516 33 70

Ulf Vanselius

2018 23 jul

Pyramid utsedd till Årets Byrå i Sverige


Igår vann Pyramid titeln som Årets Byrå 2018 i klassen "stora reklambyråer" i Sveriges mest omfattande tävling i konkurrens med bl a King och F&B.

Årets Byrå är Sveriges mest omfattande tävling där kunder betygsätter de byråer man känner till och arbetar med. Tävlingen genomförs av analysföretaget Regi i samarbete med bl a Resumé. Årets Byrå utser bästa byrå i 15 kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från kunderna. I år klarade 154 byråer kvalificeringskraven och har betygsatts genom flera tusen kundbedömningar.

– Det är fantastiskt kul att våra kunder åter igen rankar oss som Sveriges bästa byrå, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid. De senaste 12 åren har vi varit högst rankade i Sverige bland reklambyråer inom business-to-business men det är onekligen ännu vassare att åter igen bli bäst i landet oavsett inriktning, och nu bland de riktigt stora och professionella byråerna.

– Vi har som princip att enbart delta i tävlingar där kundens åsikt avgör, eftersom detta är den enda faktor som styr vårt arbete. Det är en stor ära och ett exempel på att vi gör många saker rätt – samtidigt som det är ett bevis på att Helsingborg fortsätter att vara ett ledande centrum för svensk reklam.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv fas. De senaste åren har varit Pyramids starkaste någonsin med rekord i omsättning och resultat både för oss och våra systerbyråer – Webbyrån Petra och varumärkesbyrån Graal.

– 95% av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och därför syns vi nästan aldrig i svenska medier. Vi samarbetar med ett 30-tal svenska och internationella företag, varav de flesta är världsledande inom sina respektive nischer, och får fler och fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi mäter oss väl med våra motsvarigheter i USA och Europa, avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på
www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Ulf Vanselius

2018 23 maj

Ladda ner dokumentationen från vårt Båstad-seminarie

Under tennisveckan genomförde Pyramid, Petra och Graal ett mycket uppskattat seminarie runt smart marknadsföring för framtiden. Båstad Bio var fylld till sista plats för ett späckat program där företag som Alfa Laval, Höganäs AB, Mercedes, Perstorp AB och Tetra Pak delade med sig av erfarenheter runt:

• Customer experience som blir allt viktigare när de fysiska produkterna blir allt mer lika
• Med inbound marketing och smart digital marknadsföring driver du potentiella kunder till din webbsida där de konverterar
• Sociala medier har en minst lika viktigt roll inom B2B om du utnyttjar dem på rätt sätt
• Med marketing automation kan du göra kunder till kunder för livet. Du ökar försäljningen och skapar täta band med dem
• Content marketing skapar förtroende och driver beslut om du gör det på rätt sätt

Du kan nu ladda ner presentationerna från seminariet utan kostnad här. På Kompetensplatsen finner du massor av filmer och kunskap om effektiv marknadsföring.


Ulf Vanselius

loader