Nyheter

Det händer alltid något här på Pyramid. Här listar vi våra senaste nyheter. Äldre nyheter finns i menyn till höger. Det finns även ett taggmoln, där de populäraste inläggen är de med störst textgrad.


Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 21 feb

Nya topplaceringar i Årets Byrå 2020 för Pyramid och Webbyrån Petra

Igår avgjordes Årets Byrå som utser bästa byrå i 14 kategorier baserat på kundernas bedömning av byrån inom en rad områden.

Pyramid 2a i stora klassen tillsammans med Forsman & Bodenfors – och rankas för 15e året i rad som Sveriges bästa B2B-byrå

– Pyramid deltar i reklambyråernas största klass som innehåller byråer med en byråintäkt på >50 mkr. I år hamnade vi på en delad andra plats tillsammans med Forsman & Bodenfors, en av världens bästa kreativa byråer, konstaterar Ulf Vanselius, CEO för Pyramid och Petra. Vi har skapat en tradition att rankas bland landets bästa reklambyråer och sedan 15 år som absolut ledande i Sverige inom B2B.

Webbyrån Petra i final i kategorin Digitala byråer 7-25 mkr.

– Under Petras nio verksamhetsår har vi varit i final alla år utom ett och blivit utsedda till Årets byrå en gång. Det är ett anmärkningsvärt resultat som visar att vi verkligen levererar kvalitativa lösningar till våra kunder.

– Självklart är vi glada för de tunga placeringarna. Att vara bland Sveriges absolut bästa byråer år efter år tyder på att vi gör mycket rätt för våra fantastiska kunder, avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.


Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige.
Digitalbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier med mera.
I undersökningen Årets Byrå har Pyramid femton år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business och utsågs 2018 till Årets Byrå. Pyramid, Petra och Graal har tillsammans drygt 60 anställda och finns i Helsingborg.

Ulf Vanselius

2020 03 feb

Pyramid, Petra och Graal lanserar ”Effektåret 2020”

Att all marknadsföring ska skapa effekt är en självklarhet. Men ungefär där upphör samstämmigheten om vad som egentligen menas och hur detta ska mätas.

Att mäta effekt är flerdimensionellt helt enkelt för att vi inte bara driver verksamhet idag, utan även vill ha kunder i morgon, nästa vecka och nästa år. Således räcker det inte med att mäta försäljningen här och nu, även om den är viktig. Det är minst lika viktig att t.ex. mäta betalningsviljan – får vi bättre betalt än våra konkurrenter för likvärdiga produkter? Och för framtida intäkter, hur starkt är vårt varumärke i form av kännedom och preferens – eller för att använda bättre ord, försäljningspotential och betalningsvilja – så att de som är på väg in i sin köpresa kommer att köpa från oss?

Just därför har vi på Pyramid, Petra och Graal valt att fokusera på effektfrågan under 2020 och kommer att ha Effekt som ett genomgående tema. Under året tänker vi försöka belysa frågorna här ovan – och en del andra – i blogginlägg, seminarier och skrifter. Vi vill helt enkelt se till att våra kunder får mesta möjliga effekt på sin marknadsföring, oavsett insats, marknad eller aktivitet.

Vi hoppas att du vill hänga på. Som marknadschef kommer du att få verktyg att motivera en högre budget. Som VD kommer du att kunna relatera ökad försäljning och lönsamhet till rätt parametrar. Som en start rekommenderar jag dig att läsa detta blogginlägg från vår egen effektguru Mats Rönne. Mats summerar förutsättningarna för effektiv marknadsföring och ger dig tips/länkar till var du hittar fördjupningar av annan expertis.

Välkommen till effektåret 2020!

Ulf Vanselius
CEO

Ulf Vanselius

2019 07 nov

Webbplatser utvecklade av Pyramid/Petra rankade nummer 1 och 2 i Europa

Stora Enso och SSAB har den bästa respektive näst bästa webbplatsen inom basresursindustrin i Europa, enligt Comprends senaste Webranking. Den årliga rankningen är Europas ledande undersökning av företags webbplatser och den enda globala rankningen som är baserad på intressenternas förväntningar.

Stora Ensos webbplats fick 73,9 poäng av 100 och SSAB fick 72,7. Den genomsnittliga poängen inom basresursbranschen var 52,4.

”I vår årliga Webranking tittar vi på de 500 största företagen i Europa. Vi tittar också på ytterligare företag i ett antal europeiska länder för att generera nationella rankningslistor, och vi rankar även världens 100 största företag – totalt undersöker vi nära 900 företag”, säger Helena Wennergren, forskningschef på digitalbyrån Comprend.

Webbplatserna rankas enligt 50 huvudkriterier som alla återspeglar kapitalmarknadens och arbetssökandes behov.

"Vår rankning är ett verktyg som kan hjälpa företag att förbättra sina webbplatser och se till att de erbjuder den information som intressenterna förväntar sig”, säger Helena Wennergren.

Stora Ensos och SSAB:s webbplatser är utvecklade av digitalbyrån Petra och Pyramid.

"Stora Enso och SSAB är två mycket professionella organisationer som ser den affärsmässiga potentialen i en bra närvaro på nätet. Båda webbplatserna har även blivit utnämnda till ’Sitecore Site of the Year’ – SSAB fick utmärkelsen 2016 och Stora Enso 2018”, säger Ulf Vanselius, CEO för Pyramid.

Ulf Vanselius

2019 03 sep

ESS väljer Pyramid Communication som ny kommunikationspartner

I Lund byggs just nu världens modernaste materialforskningsanläggning. European Spallation Source (ESS) är ett europeiskt samarbetsprojekt som, när det tas i bruk 2023, med hjälp av neutroner ska ge forskare från hela världen ny kunskap om olika material ned på atomnivå. Reklambyrån Pyramid utsågs nyligen till ESS kommunikationspartner efter en europeisk upphandling. Det skattade värdet på kontraktet är 16 mkr under 4 år.

ESS kan jämföras med ett gigantiskt mikroskop, 100 gånger mer kraftfull än existerande anläggningar, som används för att titta in i material. Det innebär att vi kan förvänta oss banbrytande upptäcker inom en rad områden eftersom forskarna får helt nya möjligheter att analysera material ner på atomnivå. ESS kommer att ge oss ökad förståelse inom allt från enzymer till solenergi – så att vi kan utveckla ny teknik som reducerar vår miljöpåverkan. Vi kommer att kunna lära oss mer om våra kroppar och sjukdomars uppkomst – så att vi kan utveckla nya och mer effektiva mediciner. Vi kommer att kunna utveckla lättare, starkare, billigare och mer hållbara material.

– ESS ska jobba med århundradets stora utmaningar inom materialteknik, hälsa, hållbarhet och klimatförändringar, säger Martin Sjöstrand Head of Communications på ESS. Vårt uppdrag innebär också att vi står inför en stor kommunikationsutmaning där vi behöver skapa insikt om de möjligheter ESS öppnar hos en rad målgrupper – från politiker till forskare i våra 13 medlemsländer. För svensk industri öppnar ESS möjligheter för ökad teknik- och kompetensutveckling och fler affärer.

– Detta innebär att vi behöver en kommunikationspartner som har internationell erfarenhet, djup teknisk förståelse och förmågan att stärka ESS varumärke genom stark kommunikation i framför allt digitala kanaler. Efter en noggrann utvärdering av 10-talet europeiska byråer föll valet på Pyramid som bäst motsvarade våra höga krav, konstaterar Martin Sjöstrand.

– Vi är stolta över att få vara en del av Sveriges största och viktigaste industriprojekt säger Ulf Vanselius, CEO på Pyramid. ESS krav på djup kunskap inom varumärke, internationell kommunikation och digital teknik är en perfekt match mot vår kompetens. Att lyfta fram alla möjligheter ESS innebär för Europa och Sverige är en oerhört spännande och inspirerande utmaning som vi ser fram mot.

För mer information kontakta
Ulf Vanselius, CEO Pyramid
Email: ulf@pyramid.se
Telefon: +46 70 516 33 70

Ulf Vanselius

2019 02 sep

Stora Enso och Pyramid/Petra vinner Sitecore Experience Award 2019 i kategorin Best Business Impact

Återigen bevisar Pyramid och Webbyrån Petra (Sitecore Platinum Partner) att bra webbsidor skapar affärsresultat. Nyligen utsågs Pyramid/Petra till EMEA-Nordic vinnare av Sitecore Experience Awards 2019 i kategorin Best Business Impact för Stora Ensos webblösning och fortsätter att stärka positionen som nordisk kunskapsledare inom Sitecore.

Varje år belönar Sitecore, den globala ledaren inom Digital Experience Platforms, de digitala byråer som visar hur deras lösning skapar värde för deras kunder.

Vinnarna av Sitecore Experience Award är de webblösningar som är bäst på att leverera digitala upplevelser som fokuserar på kunden. Inom kategorin Best Business Impact belönas aktningsvärda prestationer mot definierade mål och KPI, samt bevisat mätbara affärsresultat i form av ökad försäljning, konverteringar, ökade marknadsandelar och faktorer som reducerade kostnader, mer strömlinjeformade processer, ökad effektivitet och utvidgning av verksamheten.

”För Stora Enso är denna utmärkelse ett erkännande av det hårda arbete och noga planering som krävs för att skapa en bra webbplats. Från dag ett var vårt mål att fokusera på kunden. Jag tror att vi har uppnått det”, säger Russell Mattinson, Head of Digital Engagement at Stora Enso.

Pyramid/Petra har mer än 15 års erfarenhet av Sitecore och arbetar på alla digitala fronter. Med fokus på alla de möjligheter som plattformen ger inom personalisering och kundupplevelse bygger vi riktigt kraftfulla webbplatser.

”Vi är stolta över att ha varit med om att skapa den verkligt kundcentrerade strategi som Stora Enso siktat på. Vi är också glada över att vara digital partner till ett av Nordens främsta företag”, säger Rikard Jevinger, kundansvarig projektledare.

”Vi är verkligen glada över att Pyramid/Petra har vunnit detta prestigefyllda pris tillsammans med Stora Enso”, säger Cristoffer Crusell, VD på Petra. "Det illustrerar inte bara tydligt det extremt höga engagemang som investerats av båda våra team, det är också ett viktigt erkännande för vår strävan att ständigt omvälva den traditionella IT-industrin."

”Vi är också tacksamma för möjligheten att vara partner till ett av de ledande företag inom förnybara material som verkligen bidrar till en cirkulär ekonomi och en hållbar framtid”, fortsätter Cristoffer Crusell. ”Jag vill tacka alla inblandade, både hos oss och på Stora Enso, som har investerat hjärta och hjärna för att skapa något alldeles speciellt. Eller för att göra en parafras på Ingmar Stenmark: ”Ju hårdare vi arbetar, desto större tur har vi. ”

För mer information, kontakta

Cristoffer Crusell på 0703–156906 eller cristoffer@petra.agency
Rikard Jevinger på 042-386878 eller rikard@pyramid.se


Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30-talet av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige. Pyramid utsågs till Årets Byrå i Sverige 2018 och har rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business 14 år i rad. Pyramid, tillsammans med systerbyråerna Petra och Graal, har 60 anställda med huvudkontor i Helsingborg.

Webbyrån Petra utvecklar affärsdrivande lösningar för webben, sociala medier, mobilappar m.m. och är Platinum-partner till den ledande DXP-plattformen Sitecore. Petra är ett systerföretag till Pyramid och Graal. Några av koncernens kunder är Alfa Laval, Beckers, Bosch Rexroth, Hiab, Rettig ICC, SSAB, Sandvik, Stora Enso, Sulzer, Tetra Pak, Tibnor, Trelleborg och Valmet.

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och aktierna är noterade på börserna i Helsingfors (STEAV, STERV) och Stockholm (STE A, STE R).

Rikard Jevinger

loader